Cookies

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.

Ja, ik geef toestemmingNee bedankt
Winkelmandje
Zoeken

Klantenservice

Bereikbaar via info@veermanjuwelen.nl

Veelgestelde vragen

Mijn bestelling

Hoe plaats ik een bestelling?

Bestellen bij Veerman Juwelen gaat makkelijk en snel. Om uw bestelling succesvol af te ronden volgt u de volgende stappen:

  1. Op de detailpagina van een product kunt u op de ‘bestellen’-knop klikken. Voor u dit doet, kunt het gewenste aantal items en de eventuele maat selecteren.  
  2. Wanneer u klaar bent met winkelen kunt u helemaal rechtsboven op ‘winkelwagen’ klikken. Bekijk of uw bestelling compleet en correct is en druk vervolgens op de button ‘afrekenen’.  
  3. U komt nu op onze afrekenpagina's terecht, een proces dat u in slechts 4 stappen kunt voltooien. Bij de eerste stap kunt u uw bestelling controleren en eventuele aantallen aanpassen of artikelen verwijderen. Ook kunt u hier een kortingscoupon toevoegen.  
  4. Bij stap 2 wordt er, wanneer u nog geen account bij ons hebt, gevraagd om uw adres- en factuurgegevens in te vullen. Ook kunt u hier specifieke wensen doorgeven (polsmaat, wel of geen cadeauverpakking, etc.)
  5. Als laatste selecteert u de gewenste betalings- en verzendmethode. Klik vervolgens op ‘bestelling plaatsen’.  
  6. Zodra de betaling is afgerond en wij hem hebben ontvangen, zullen wij het artikel naar u versturen.

Voor meer informatie kunt u bovenin deze webpagina op het kopje 'Bestellen' klikken.

Kan ik ook per telefoon of e-mail iets bestellen?

Ja, dit is mogelijk. U kunt ons per telefoon of e-mail simpel het artikelnummer en de maat van het gewenste artikel doorgeven. Vervolgens kunt u het bijbehorende bedrag overmaken naar rekeningnummer NL43 INGB 0000 2202 12 onder vermelding van het artikelnummer. Zodra wij de betalingsbevestiging hebben ontvangen, wordt het artikel naar u opgestuurd.

T: +31 (0)35 52 30 958
E: info@veermanjuwelen.nl

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen zodra deze verzonden is?

Zolang het pakketje nog niet is klaargemaakt voor verzending, kunt u nog items annuleren, de maat veranderen of uw betalings- en adresgegevens aanpassen.

Voor het wijzigen van uw bestelling kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (035-5230958).

Ik heb geen bevestiging ontvangen, hoe kan dat?

Sommige mailproviders plaatsen de bevestigingsmail automatisch in de map ‘ongewenste’ post, waardoor u de mail misschien niet gezien hebt. U kunt dit veranderen door ons e-mailadres toe te voegen aan uw veilige lijst.

Staat de mail ook niet in uw map met ongewenste post? Neem dan contact met ons op.

Krijg ik een bevestiging als ik een bestelling plaats?

Ja. Zodra wij de bestelling ontvangen krijgt u hiervan een bevestiging. Bovendien zullen wij u een aparte betalingsbevestiging sturen wanneer de betaling voltooid is.

Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

U kunt gewoon bij Veerman Juwelen shoppen zonder een account aan te maken. Met een eigen account kunt u echter wel profiteren van de volgende extra’s:

  • Volg uw bestellingen en bekijk aankopen uit het verleden.
  • Bewaar uw adres en betalingsgegevens, zodat u de volgende keer nog sneller kunt winkelen.
  • Blijf op de hoogte van de nieuwste aanwinsten en kortingsacties.

Algemene vragen

Wat is mijn ringmaat?

Bent u op zoek naar een ring en wilt u weten wat uw ringmaat is? Klik dan bovenin deze webpagina op het kopje 'Maat opmeten'.

Wat is mijn polsmaat?

Bent u op zoek naar een horloge met stalen band en wilt u weten wat uw polsmaat is? Bekijk deze PFD voor de instructies en kom erachter wat uw maat is! 

Ruilen & retourneren

Kan ik bestelde artikelen retourneren?

Ja, dat is geen probleem. Ons retourtermijn is 14 dagen. Mocht het niet lukken om het binnen dit termijn te retourneren, neem dan contact met ons op. Om de retournering correct af te handelen, vragen wij u het retourformulier in te vullen en aan het retourpakket toe te voegen. Wanneer u een artikel aan ons retourneert hoeft u alleen de verzendkosten van het retourpakket te betalen.

Voor meer informatie kunt u bovenin deze webpagina op het kopje 'Ruilen/retourneren' klikken.

Let op: de volgende artikelen kunt u niet bij ons ruilen/retourneren:

  • Artikelen die op verzoek van de klant gegraveerd zijn
  • Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt/vermaakt zijn. Let op: ook trouwringen vallen hieronder!
  • Artikelen die naar wens van de klant op maat gemaakt zijn
Hoe kan ik bestelde artikelen ruilen?

Is de aankoop niet zoals u verwacht? Ruilen is bij Veerman Juwelen geen enkel problemen. Om een artikel te ruilen vragen wij u dit formulier compleet in te vullen en aan uw pakket toe te voegen. Vul vooral duidelijk in welk artikel u voor het geretourneerde artikel in de plaats zou willen. Wanneer u een artikel bij ons om wilt ruilen, bent u alleen verantwoordelijk voor de kosten van het retourzenden. De verzendkosten van het nieuwe artikel worden door ons vergoed.

Voor meer informatie kunt u bovenin deze webpagina op het kopje 'Ruilen/retourneren' klikken.

Zijn er kosten verbonden aan ruilen/retourneren?

Wanneer u een artikel wilt ruilen/retourneren, bent u zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending. De verzendkosten voor een eventueel nieuw artikel zijn voor onze rekening. Wanneer het gaat om een verkeerd gezonden artikel of fabricagefout zullen wij ook de kosten van het retourpakket vergoeden.

Klik hier voor meer informatie over ruilen/retourneren.

Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag terug op mijn rekening?

Wij streven ernaar om een geretourneerd artikel z.s.m. af te handelen. Het resterende bedrag zullen wij daarom uiterlijk 14 dagen na ontvangst terugstorten. In de meeste gevallen zal dit echter binnen 2 werkdagen al gerealiseerd zijn.

Naar welk adres kan ik het artikel terugsturen?

Artikelen die u wilt ruilen/retourneren kunt u terugsturen naar onze winkel:

Webshop Veerman
Lindenlaan 28
1271 BA Huizen
Nederland

Garantie

Hoelang heb ik garantie op aangeschafte artikelen?

De garantieperiode verschilt per horloge en/of sieraad. Over het algemeen zit er op horloges een garantie van twee jaar en hebben sieraden een garantieperiode van drie tot zes maanden.

Wat houdt de garantie van Veerman Juwelen in?

Van alle merken op onze website zijn wij officeel dealer, hierdoor kunnen wij u ook de officiële (vaak wereldwijd geldende) garantie aanbieden. Daarnaast krijgt u bij ons de speciale Veerman Juwelen garantie cadeau. Bij de aanschaf van een horloge bij Veerman Juwelen krijgt u standaard de eerste verwisseling van de batterij cadeau. Dit houdt in dat wij alle horloges die door ons geleverd zijn voor de eerste keer zullen voorzien van een nieuwe batterij. Ook het waterdicht testen van waterdichte horloges wordt dan gratis door ons gedaan. Koopt u een sieraad in onze webshop of in onze winkel, dan kunt u profiteren van onze speciale onderhoudsgarantie. Dit houdt in dat wij uw sieraden jaarlijks kosteloos zullen schoonmaken, polijsten en de eventuele zettingen controleren.

Waar kan ik een klacht indienen?

Bent u niet volkomen tevreden met het geleverde product, het functioneren van onze website of andere zaken, neemt u dan gerust contact met ons op. U kunt ons op werkdagen bereiken op 035 523 09 58 of via info@veermanjuwelen.nl

Wat gebeurt er met mijn klacht?
Wij nemen uw klacht uitermate serieus en zullen alles op alles zetten om het probleem in overleg met u op te lossen. Wanneer u ons via het door u gekozen medium benaderd, zullen wij u op werkdagen binnen 24 uur na ontvangst van uw klacht hier een bevestiging van geven. Alle klachten worden persoonlijk door ons behandeld en u ontvangt uiterlijk binnen drie werkdagen inhoudelijk respons op uw klacht.

Betaling & verzending

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

U kunt de levertijd zien op de detailpagina van het artikel onder de bestelknop. De volgende opties kunnen bij het product staan:

  • Op voorraad. Vandaag voor 17.00 uur besteld, morgen in huis. Let op, voor zendingen buiten Nederland kan de levertijd afwijken. Ook voor zendingen binnen Nederland kan het weleens voorkomen dat de levertijd afwijkt.
  • Verwachte levertijd: 2-5 werkdagen
  • Verwachte levertijd: 1-2 werkdagen
  • Wij informeren u over de levertijd; wij nemen telefonisch of via de mail contact met u op over de levertijd. Let op, het kan voorkomen dat de levertijd een aantal weken is. Wilt u zeker zijn van wanneer het product geleverd wordt? Dan raden wij aan om eerst contact met ons op te nemen, voordat u het product bestelt. 

Het kan gebeuren dat een bestelling pas later geleverd kan worden dan de door ons aangegeven indicatieve levertijd. Wij nemen in dat geval zo spoedig mogelijk per telefoon of email contact met u op en informeren u via deze weg over de actuele levertijd.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland en België?

Nederland
Bij een bestelling boven de €30,- is de verzending gratis. Voor een aankoop onder €30,- brengen wij €4,95 in rekening.

België
Bij een bestelling boven de €100,- is de verzending gratis. Voor een aankoop onder €150,- brengen wij €9,95 in rekening.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten afleveren?

Ja, dat is geen probleem. Op de pagina waar u de factuurgegevens invult, kunt u ervoor kiezen om een ander afleveradres in te vullen. Handig wanneer er overdag eigenlijk nooit iemand thuis is, maar ook wanneer u een artikel cadeau wilt doen. Wij kunnen er bovendien voor zorgen dat het artikel gratis wordt ingepakt.

Geldt de online korting ook op een artikel in de winkel?

Ja. De webshop en de winkel van Veerman Juwelen zijn twee locaties van één bedrijf. Korting op een bepaald model is bedrijfsgebonden en geldt dus zowel online als in de fysieke winkel.

Kan ik met contant geld of een pinpas betalen?

Afrekenen met contant geld of een pinpas kan in onze winkel in Huizen. Wanneer u liever via deze weg betaalt, kunt u een artikel met de speciale ‘reserveer’-knop reserveren in onze winkel. U vult hiervoor uw contactgegevens in en wij zullen vervolgens contact met u opnemen. Artikelen die gereserveerd zijn houden wij maximaal één week apart, wanneer u het gereserveerde artikel niet binnen deze periode komt ophalen gaat het weer terug de voorraad in.

Welke betalingsmethodes zijn er online?

Via onze webshop kunt u betalen op de volgende manieren:

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard (Visa & Mastercard)
  • Mr. Cash (België)
  • Giropay
Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ieder product op de website van Veerman Juwelen wordt weergegeven met een prijs inclusief de verplichte 21%  BTW. Dit bedrag wordt dus niet achteraf bij de kosten opgeteld.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer wij uw bestelling meegeven aan PostNL, krijgt u een track & trace code van ons in uw mailbox. Via deze link kunt u uw bestelling volgen. U vult dan de barcode in van het pakket die u per mail van ons heeft ontvangen en uw postcode.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, ontvangt u van PostNL een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.

Met één van de volgende 3 opties laat PostNL weten waar uw bestelling is:

  • Ze komen de volgende dag terug
  • De bestelling ligt bij de buren
  • De bestelling ligt bij een afhaalpunt

Service & onderhoud

Kan ik (oud) goud inruilen?

Ja, maar dit is alleen mogelijk in onze winkel in Huizen. Wanneer u (oud) goud inlevert kunt u kiezen voor een vergoeding in de vorm van een tegoedbon van Veerman Juwelen of contant geld. Het bedrag dat wij betalen voor het goud is sterk afhankelijk van de dagkoers van het goud, hiervoor kunt u daarom het beste contact met ons opnemen. 

Voor het inruilen van (oud) goud hanteren wij de volgende voorwaarden:

  • U kunt een geldig legitimatiebewijs laten zien
  • U bent ouder dan 18 jaar

Op dit moment hebben wij een oud goud inruilactie actie lopen. Bekijk hier de actie.

Kan ik mijn sieraden laten taxeren?

Veerman Juwelen maakt regelmatig taxatierapporten op voor haar klanten. U zult hiervoor langs moeten komen in onze winkel in Huizen. De sieraden – die tijdelijk bij ons moeten achterblijven – zullen vakkundig worden getaxeerd. Het officiële taxatierapport dat wij voor u opstellen is voor de verzekering een geldig bewijs van de waarde van uw sieraden/horloges.

Geïnteresseerd in het laten taxeren van uw spullen? Neem dan contact met ons op.

Ik heb een sieraad/horloge besteld, kan ik dit direct laten graveren?

Veerman Juwelen beschikt over een uitgebreid atelier, waarin ook de apparatuur voor het graveren van sieraden en horloges aanwezig is. Wanneer u een sieraad/horloge wilt laten graveren dan kunt u hierover per mail contact met ons opnemen. Niet alle artikelen zijn geschikt voor een gravure. Wij zullen u, zodra we het verzoek ontvangen, voorlichten over de mogelijkheden en een eventueel alternatief. 

De kosten voor het graveren verschilt per artikel. Horloges & gouden sieraden worden gratis door ons gegraveerd.

Wij graveren:

  • Zilveren sieraden
  • Gouden sieraden
  • Horloges
Hoeveel kost het om de batterij van mijn horloge te laten vervangen?

Bij Veerman Juwelen doen wij er alles aan om onze klanten van optimale service te voorzien. Daarom krijgt u standaard bij de aanschaf van een horloge bij Veerman Juwelen de eerste verwisseling van de batterij cadeau. Dit houdt in dat wij alle horloges die door ons geleverd zijn, zowel in de winkel als online, voor de eerste keer zullen voorzien van een nieuwe batterij. Ook het waterdicht testen van waterdichte horloges wordt dan gratis door ons gedaan. 

Voor het vervangen van batterijen van horloges die niet bij ons zijn aangeschaft, zullen wij wel kosten (afhankelijk van het type batterij) in rekening brengen.

Kan ik mijn horloge/sieraad laten repareren?

Ja, wanneer uw sieraad of horloge kapot is of een onderhoudsbeurt nodig heeft, kunt u bij ons terecht. Wij hebben een professioneel ingericht atelier en beschikken over een horlogemaker en goudsmid, waardoor wij de meeste reparaties/onderhoudsbeurten in huis kunnen uitvoeren. Wanneer het artikel echter nog binnen de garantieperiode valt, zullen wij het in de meeste gevallen opsturen naar de fabrikant.

Wij werken uiteraard graag mee aan het optimale draagplezier van sieraden/horloges en adviseren onze klanten daarom regelmatig over eventuele onderhoudsbeurten en uit te voeren reparaties. Heeft u vragen over het proces of wilt u iets laten nakijken? Kom dan vooral langs in onze winkel in Huizen of neem contact met ons op.

Sieraden die bij ons zijn aangeschaft, voorzien wij bovendien van een jaarlijkse gratis onderhoudsbeurt. Hierbij wordt het artikel opnieuw schoongemaakt, gepolijst en wordt de eventuele zetting van stenen gecontroleerd. Na deze beurt zal het sieraad weer als nieuw stralen!

Kan ik bij jullie terecht voor gaatjes schieten?

Ja, bij Veerman Juwelen beschikken wij over de juiste apparatuur en certificaten om gaatjes in het oor te schieten. Let wel, het gaat hier uitsluitend om gaatjes in de oorlel. Voor alle overige piercings (in het kraakbeen) kunt u enkel terecht bij een officiële piercer. Wij schieten gaatjes bij iedereen boven de zes jaar. Dit omdat het, naar onze mening en ervaring, op jongere leeftijd vaak niet goed begrepen wordt door kinderen en zij overstuur kunnen raken.

Wanneer u gaatjes laat schieten bij Veerman Juwelen betaalt u hiervoor €30,-, dit bedrag is inclusief het schieten, de uitgekozen oorknopjes en een flesje ontsmettingsmiddel.

Het schieten van gaatjes doen wij uitsluitend op dinsdag- en woensdagmiddag. Het is niet nodig om een afspraak te maken.

Klik hier voor meer informatie over gaatjes schieten.

Bestellen

Op de webshop van Veerman Juwelen kunt u op uw gemak onze sieraden- en horlogecollecties bekijken. Wilt u vervolgens iets bestellen, dan kan dat gemakkelijk en in een vertrouwde omgeving. Hiervoor doorloopt u de volgende stappen:

1. Heeft u een product gevonden dat u wilt aanschaffen? Klik op de productpagina op de knop ‘Bestellen’. Het artikel is nu aan uw winkelmandje toegevoegd. U kunt er vervolgens voor kiezen om verder te winkelen in onze webshop of direct naar de afrekenpagina te gaan.

2. Wanneer u uitgewinkeld bent, bezoekt u de pagina winkelmandje (rechtsboven). Controleer uw bestelling en klik vervolgens op de knop ‘Doorgaan met afrekenen’.

3. Op de afrekenpagina wordt u gevraagd om uw betaling- en adresgegevens in te vullen. Deze gegevens worden uiteraard beschermd en alleen gebruikt om de bestelling te kunnen afronden. U kunt ervoor kiezen om eenmalig met een gastaccount te bestellen, wanneer u een account bij ons aanmaakt hoeft u bij een terugkerend bezoek niet opnieuw alle gegevens in te vullen.

4. Kies nu de gewenste betalingsmethode, zodat de bestelling verwerkt kan worden. Klik vervolgens op de knop ‘Bestelling plaatsen’.

5. Betaal volgens de door u gekozen betaalmethode om de bestelling compleet te maken.

6. Wanneer de betaling is voltooid, wordt de bestelling geplaatst en krijgt u een bevestiging in uw mailbox. U ontvangt de bestelling volgens de aangegeven levertijd of wij nemen contact met u op.
 

Afhalen en betalen in onze winkel

Heeft u online een mooi artikel gevonden, maar haalt u deze toch liever in onze winkel in Huizen af? Klik op de productpagina op de knop ‘Reserveren’ en vul de gevraagde gegevens in. Wij nemen vervolgens contact met u op en zullen het gewenste artikel vervolgens maximaal één week in onze winkel voor u reserveren. Zo kunt u het sieraad of horloge met eigen ogen bekijken en op de door u gewenste manier afrekenen (contant, pin of creditcard) en direct mee naar huis nemen. Uiteraard kunt u ook een artikel online bestellen & betalen en dit in onze winkel in Huizen afhalen.

Heeft u toch nog vragen over het bestelproces? Neem dan gerust contact met ons op.

Bezorging

Veerman Juwelen verstuurt haar pakketten met de bezorgservice van PostNL, hierdoor is uw bestelling verzekert tegen diefstal of verlies. Zo kunnen wij garanderen dat uw bestelling snel en veilig bij u afgeleverd wordt. Houdt er rekening mee dat de bezorging de volgende dag kan plaatsvinden tussen 9.00 en 18.00 uur. Overdag niet thuis? Kiest u er dan voor om het pakketje bijvoorbeeld op uw werk te laten bezorgen.

Niet thuis

Wanneer u niet aanwezig bent tijdens de eerste bezorgpoging, ontvangt u van PostNL een notificatie. Dit kan door middel van een briefje in de brievenbus, via de Track & Trace link of via mail.

Met één van de volgende 3 opties laat PostNL weten waar uw bestelling is:

  • Ze komen de volgende dag terug
  • De bestelling ligt bij de buren
  • De bestelling ligt bij een afhaalpunt

Levertijden

  • Wanneer een artikel bij ons op voorraad is bedraagt de standaard levertijd 1-2 werkdagen (op werkdagen voor 17.00 uur besteld = de volgende dag in huis). Het kan natuurlijk voorkomen dat een artikel (tijdelijk) niet bij ons op voorraad is. Geen probleem, wij kunnen alle artikelen zonder problemen voor u bestellen. De levertijd bedraagt dan standaard 2-5 werkdagen. Dit staat aangegeven op de detailpagina van het desbetreffende product.
  • Staat er bij een artikel ‘Wij informeren u over de levertijd’ dan nemen wij na bestelling direct contact op om een verwachte levertijd door te geven. Uiteraard kunt u hierover ook eerst contact met ons opnemen.
  • Het kan gebeuren dat een bestelling pas later geleverd kan worden dan de door ons aangegeven indicatieve levertijd. Wij nemen in dat geval zo spoedig mogelijk per telefoon of email contact met u op en informeren u via deze weg over de actuele levertijd.

Bezorgkosten

  • Binnen Nederland rekenen wij bij bestellingen boven de €30,- geen verzendkosten. Wanneer het totale bedrag lager is dan €30,- brengen wij €4,95 per bestelling in rekening voor een verzekerde verzending.
  • Woont u in België en wilt u iets bestellen in onze webwinkel? Geen probleem! Vanaf €150,- wordt de bezorging kosteloos door ons uitgevoerd. Daaronder rekenen wij €9,95 voor de pakketverzending.
  • Woont u in een ander EU land of in Amerika? Ook dan is het mogelijk om iets te bestellen in onze webshop. Bij bestellingen tot €300,- rekenen wij €25,- voor verzekerde pakketverzending. Bij bestellingen van €300,- tot €600,- brengen wij €15,- per bestelling in rekening. Mocht u een bestelling plaatsen boven de €600,-, dan rekenen wij €10,- voor de verzekerde pakketverzending
  • Woont u in Zwitserland of Engeland? Bij bestellingen tot €600,- brengen wij €30,- per bestelling in rekening. Mocht u een bestelling plaatsen boven de €600,-, dan rekenen wij €20,- voor de verzekerde pakketverzending.
  • Momenteel bezorgen wij nog niet in andere landen buiten de Europeese Unie (uitgezonderd Amerika).

Ruilen/retourneren

Artikelen die u via de webshop van Veerman Juwelen besteld heeft, maar die niet naar wens zijn kunt u bij ons zonder problemen ruilen of retourneren. U heeft het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen tot uiterlijk 14 dagen na aflevering van de bestelling te herroepenOm van dit recht gebruik te maken dient u ons schriftelijk, per post of per e-mail, op de hoogte te stellen. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk gebruik te maken van ons retour/ruilenformulier. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om ons uw mededeling gebruik te maken van het herroepingsrecht te verzenden voordat het termijn verstreken is (veertien dagen na ontvangst van het product).

Retour/ruilenformulier

Wij kunnen uitsluitend producten terugnemen die onbeschadigd en in originele staat verkeren. Controleer wanneer u een pakketje van ons ontvangt daarom altijd eerst of de artikelen compleet zijn en geen schade vertonen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan z.s.m. contact met ons op.

Let op: Wij kunnen enkel producten terugnemen die ongedragen zijn én die niet gegraveerd zijn. Wanneer u een gedragen of gegraveerd product terugstuurt kunnen wij dit niet ruilen/retour nemen. Wij zullen alle teruggezonden artikelen controleren. Wanneer blijkt dat het product beschadigd is door gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het artikel, zullen wij het weer naar u terug moeten zenden. De eventuele vervolgkosten als portokosten zullen in dat geval voor uw rekening zijn. 

Hoe te handelen?

Wanneer u niet tevreden bent met het geleverde product, kunt u deze per post aan ons retourneren. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, adviseren wij dat u zich aan het volgende stappenplan houdt:

  1. Download ons retour/ruilenformulier en vul deze volledig in. U kunt hierop aangeven of u het bestelde artikel wilt retourneren of ruilen. Geef in het laatste geval duidelijk, in de daarvoor bestemde ruimtes, aan welk artikel u hiervoor terug zou willen.
  2. Verzend het artikel samen met het formulier naar onderstaand adres. Zorg ervoor dat u alle originele verpakkingen, aangeleverde certificaten en eventueel ontvangen cadeaus (indien niet meegezonden, zullen wij de kosten hiervan van het te retourneren bedrag aftrekken) ook meestuurt en dat de producten niet kunnen schuiven (i.v.m. beschadigingen).

Let op: wij raden u aan om het pakketje per aangetekende post aan ons te retourneren. Dit is volgens de voorwaarden van Thuiswinkel niet verplicht, omdat de verantwoordelijkheid van het verzenden bij u ligt. Wij maken echter zo nu en dan mee dat pakketjes kwijtraken tijdens de verzending. Wanneer u een pakketje aangetekend verzendt, bent u verzekerd tegen verlies of diefstal.

Retouradres:
Webshop Veerman 
Lindenlaan 28
1271 BA Huizen
Nederland

U dient de goederen uiterlijk 14 dagen, nadat u heeft aangegeven de overeenkomst te willen herroepen, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Terugbetaling

Voor de kosten van de retourzending bent u te allen tijden zelf verantwoordelijk. Wanneer het gaat om een (fabricage)fout of een door ons verkeerd geleverd artikel, zullen wij de kosten van de retourzending wel vergoeden. Mocht u het bestelde artikel om willen ruilen, dan zullen wij het omgeruilde, nieuwe artikel kosteloos naar u retour sturen (tenzij het aankoopbedrag na omruiling onder de €50,- komt).

Wanneer u een artikel retourneert ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan van ons retour. Wij doen ons best dit bedrag z.s.m. te retourneren, uiterlijk 14 dagen nadat wij door u op de hoogte zijn gebracht van uw beslissing het product te retourneren. Wij mogen echter wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden.
Wij zullen het bedrag met hetzelfde betaalmiddel als de oorspronkelijke transactie retourneren, tenzij u heeft ingestemd met een andere methode. Hiervoor zullen geen extra kosten in rekening worden gebracht.  

Uitzonderingen

Zoals hierboven al aangegeven kunnen wij artikelen alleen terugnemen wanneer deze in originele, onbeschadigde staat verkeren en (voor zover mogelijk) voorzien zijn van de meegeleverde papieren en verpakkingen. Er zijn echter een paar uitzonderingen, de volgende artikelen kunt u niet bij ons ruilen/retourneren:

  • Artikelen die op verzoek van de klant gegraveerd zijn
  • Artikelen die op speciaal verzoek gemaakt/vermaakt zijn. Let op: ook trouwringen vallen hieronder!
  • Artikelen die naar wens van de klant op maat gemaakt zijn

Ruilen/retourneren in de winkel

Uiteraard is het ook mogelijk om met uw retourpakketje naar onze winkel in Huizen te komen. Via deze weg hoeft u geen verzendkosten te betalen en kunnen wij u direct te woord staan. Neem hiervoor wel graag eerst even contact met ons op.

Online reserveren

Wat houdt ‘online reserveren’ in?

Wat is er nou gemakkelijker dan rustig vanuit huis op zoek gaan naar het perfecte sieraad of horloge? Wij begrijpen heel goed dat tijd tegenwoordig kostbaar is en denken daarom graag met u mee. Een groot deel van onze collectie is daarom zichtbaar in onze webwinkel. Hier bekijkt u gemakkelijk welke modellen u wel en niet aanspreken. Ziet u een mooi artikel, maar wilt u deze graag eerst even in het echt bekijken en passen? Door te kiezen voor de reserveerfunctie leggen wij het sieraad/horloge voor u apart in onze winkel. Zo bent u er zeker van dat het in tussentijd niet verkocht wordt en dat het vast voor u klaarligt, zodat u het – onder genot van een kopje koffie of thee –  kunt passen op een moment dat u dat uitkomt!

Hoe gaat het precies in z’n werk?

Bij elk artikel in onze webwinkel treft u een button ‘reserveren’ aan. Wanneer u hierop klikt, wordt er een contactmenu getoond dat u direct kunt invullen. Hiermee laat u uw gegevens achter en kunt u ons laten weten wanneer u verwacht langs te komen, zodat wij alles klaar hebben liggen. Als u het formulier verzendt, zullen wij het artikel (uiteraard kunnen dit er meer zijn) voor u apart houden. Wij houden artikelen maximaal 1 week apart.

Vragen over online reserveren of over uw reservering?

Voor aanvullende vragen over deze functie of over een artikel dat door u gereserveerd is, kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

Maat opmeten

Wilt u een horloge bestellen met stalen band en weten wat uw polsmaat is? Klik hier om de PDF te downloaden met instructies!

Ringmaat opmeten

Bent u op zoek naar een ring en wilt u weten wat uw ringmaat is? Volg onderstaande instructies op en kom erachter wat uw maat is!

Internationale ringmaat meten

1. Kies een eigen ring die goed past om de vinger waar u uw nieuwe ring wilt dragen en die ongeveer dezelfde banddikte heeft als de nieuwe ring.

Ringmaat meten bij Veerman Juwelen

2. Meet de binnenkant van deze ring in mm met een meetlint.

Ringmaat meten bij Veerman Juwelen

3. Zoek de opgemeten mm in de onderstaande tabel op en zie wat uw maat is.

Ringdiameter Jouw ringmaat
15,5 mm Maat 48
16 mm Maat 50
16,5 mm Maat 52
17,25 mm  Maat 54
17,75 mm Maat 56
18,5 mm Maat 58
19 mm Maat 60
19,75 mm Maat 62

Nederlandse ringmaat meten

1. Kies een eigen ring die goed past om de vinger waar u uw nieuwe ring wilt dragen en die ongeveer dezelfde banddikte heeft als de nieuwe ring.

Ringmaat meten bij Veerman Juwelen

2. Meet de binnenkant van deze ring in mm met een meetlint.

Ringmaat meten bij Veerman Juwelen

3. Het gemeten aantal mm is uw maat (voorbeeld: 15,5mm gemeten = maat 15,5).

Als uw gemeten maat niet tussen de maatopties staat bij de ring die u wil bestellen, neem dan contact met ons op. We helpen u graag verder!

T: 0031 (0)35 523 09 58
E: info@veermanjuwelen.nl